btton


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday 30 May 2011

senYumaN MeNaWan???

senyuman umpama satu yang indah,
membuatkan hati si dia tertawan mesra,
tatkala engkau senyum,
sedarlah, ia mampu untuk menggoncang hati wanita..

senyum??sesuatu yg cukup mudah,
cukup mudah dilaksana,
cukup mudah untuk dipraktikkan,
cukup mudah dilakukan..

satu ketika masa dahulu,
senyuman itu sentiasa terukir di bibirku,
melihat engkau senyum,
hatiku gundah untuk turut senyum
senyuman itu membuatkan hatiku berbunga2..
hatiku tersenyum tanpa kata,
indah dipandang mulia,
tersenyum tidak terkata.

namun itu hanya pada satu ketika dahulu..
bukan lagi kini,
bukan hari ini,
esok, lusa, tulat..atau selamanya..
dirimu pergi meninggalkan ku tanpa kata..
entah mana hilangnya kesetiaan tidak dikota..
..=(

senyuman diganti tangisan,
kemesraan ditukar kesedihan,
kerinduan diulit kedukaan,
kebahagiaan dihancur kemusnahan...

kau masih tersnyum,
bersama si dia... tidak seperti aku..
yang termangu seorang di sini,
yang masih mencari mana harga diri,
mencari mana punca kekuatan diri,
mencari di mana diri aku ini..

aku cuba....
cuba untuk tersenyum seperti dahulu,
meskipun kau melukakan aku,
aku cuba, 
untuk terus tersenyum..
melihat kau bersama si dia..
hanya satu pinta ku padamu..
izinkan aku bertanya,

"adakan senyuman itu masih milikku???"

andai aku bisa senyum sepertimu..=(


1 nota cinta: